Świat biznesu

Po co managerom kompetencje digitalowe?

Transformacja dotyka niektóre branże w zawrotnym tempie, a niektóre znacznie wolniej. Jednak główni gracze na rynku już od dłuższego czasu w swoich budżetach przeznaczają coraz większe kwoty na nowe technologie i cyfryzację procesów. W takim modelu działają największe marki, takie jak Amazon, czy Facebook, które niejako wyznaczają kierunki zmian. Skala odbiorców największych firm jest bardzo […]

Read More
Świat biznesu

Program lojalnościowy – dobry plan na nowy rok

U progu nowego roku wiele osób przygotowuje listę postanowień, również tych dotyczących rozwoju firmy. A gdyby tak nowy rok rozpocząć od wdrożenia programu lojalnościowego? Tego typu program może być skierowany nie tylko do klientów, ale także do pracowników lub kontrahentów. Zanim zaczniemy zastanawiać się nad wprowadzeniem programu lojalnościowego w naszej firmie, odpowiedzmy sobie na pytanie […]

Read More
Świat biznesu

Aby się rozwijać, trzeba rozwiązywać problemy klientów

O międzynarodowej strategii rozwoju rozmawiamy z Robertem Samczykiem, Prezesem Zarządu firmy PROTECH MOTORS zajmującej się relokacją zakładów produkcyjnych. Patrząc na przedsiębiorstwa amerykańskie, czy zachodnioeuropejskie, ekspansja międzynarodowa wydaje się łatwa. Protech Motors na rynkach międzynarodowych również radzi sobie całkiem nieźle. Jak to robicie? Rozwiązywanie problemów klientów a rozwój firmy Konsultanci, czy dziennikarze często tworzą jakąś aurę […]

Read More
Świat biznesu

Własny biznes pod znanym szyldem – ajencja czy franczyza?

Przedsiębiorcy, którzy nie chcą budować nowej marki od podstaw mają do wyboru dwa podstawowe rozwiązania – ajencję lub system franczyzowy. Czym się między sobą różnią i jakie są zalety oraz wady obu modeli? Zarówno ajencja, jak i franczyza to rodzaj współpracy między dwoma firmami, które z założenia mają przynosić korzyści obu stronom. Wspólnym mianownikiem jest […]

Read More
Świat biznesu

Logistyka obejmuje coraz więcej usług

Logistyka dynamicznie się zmienia, a zmiany te związane są z rozwojem handlu i rynku e-commerce. Jeszcze nie tak dawno z nowoczesnością kojarzony był system 3PL – dziś coraz częściej mówi się o 4PL, a nawet o 5PL. Co oznaczają te skróty i dlaczego są ważne dla firmy podejmującej współpracę z operatorem usług logistycznych? Konsumenci są […]

Read More
Świat biznesu

Jakie nagrody są wybierane najczęściej w programach lojalnościowych?

Kuchnia króluje! Przynajmniej, jeśli chodzi o to, na jakie nagrody decydujemy się w programach lojalnościowych. Jeden z operatorów katalogów produktów dla klientów biznesowych ujawnił, jakie nagrody uczestnicy wybierają najczęściej. Najpopularniejsze programy lojalnościowe to te przeznaczone dla konsumentów – np. dla klientów stacji paliw lub sieci handlowych. Mogą mieć one postać katalogu nagród (papierowego lub wirtualnego), […]

Read More
Świat biznesu

Jak zyskać lojalność mechaników?

Walka dostawców części zamiennych i akcesoriów motoryzacyjnych o klientów biznesowych odbywa się na wielu płaszczyznach – atrakcyjne ceny czy wysoka jakość produktów nie są już jedynymi czynnikami decydującymi o rekomendacji. Kluczowe jest zaangażowanie i przywiązanie do marki, które może być stymulowane dzięki programom lojalnościowym. Potwierdzają to wyniki badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a […]

Read More
Świat biznesu

Jak wygodnie obsłużyć białą listę podatników i uniknąć sankcji?

Od 1 września 2019 r. obowiązuje elektroniczny wykaz podatników VAT – biała lista. Przedsiębiorcy zobowiązani są do weryfikacji numerów rachunków bankowych kontrahentów, a od 1 stycznia 2020 r. wpłata na rachunek inny niż wskazany na białej liście będzie podlegała sankcjom. Aby zapewnić szybką weryfikację i wygodną archiwizację wyniku do celów dowodowych warto skorzystać z aplikacji […]

Read More
Back To Top